Mami äsken mittaili mua ja mä oon 45cm pitkä +häntä 27 cm ja painanki kohta 5kg.
Olenki kyl kaikist suurin mut kyllähän kollin pitää olla kollin kokonen,eiks nii.Nyt me odotellaan niit
mun ulkoilu kuvei,olin eilen taas mut sillo mua vähä pelotti kun tuuli nii paljo et meni karvat
iha sekasi.Valpuri oli ekaks kun se taas etuili,mut antaa sen mennä vaa se on aina nii kiltti mulle.
Valpuri oli tavannu eile yhden koiran,oli tullu nurkan takaa nii äkkiä ettei ollu edes ehtiny
säikähtää.Oli jonku mamin tutun koira ja ihan kiltti,Valpuri kerto et ne oli vähä haistellu
toisiaan mutt ei kumpikaa ollu yhtää rähissy.Mami sano et se koira on jo vähä vanha ja
rauhallinen ja sit se on tottunu pieniin eläimiin.Ne oli ollu oikee kaukana mamin kans,mä
en lähteny pihalta mihkää.Mami kun opettaa meitä kulkemaan rapussa et osataa oikeen
oven taakse jos joskus karataan.Mä luulen et siks se pitää meit ulkonakin et ihmiset
sit tietäis kenen me ollaan, ettei olla mitää villei kisui.
Tänää mami kävi aamul kaupas ja rtoi taas broiskuu,mut arvatkaas syödäänks me.
Ei ainakaan sovinnolla,se on taattu juttu.Me kul tiedetään et ollaan vähä ronkeleleit
ruuan kans,mut sit mami hakee uutta.Vaikka aikas sitkee se kyl on kyl se aikas monta
broisku pakettia tuonu,eikäs me vielkää syyä sitä.
Mami oli ostanu lankaa jostaki ja pisti kaikki piiloo,olen nii monta kerää jo sotkenu
ettei se enää jätä niitä esille.Sit mami lähtee jonneki maalle vähäks aikaa ja yks mamin
tuttu tulee sit mein kans,onneks me tunnetaa se ja se meiät ettei yritä esmes ottaa mua
sykkyyn.Valpuri tykkää olla kaikkien sykys mut Sambadi vaa mamin,ja mä en oikee
kenenkää,joskus meen mamin sykkyyn,mut ihan vaa joskus.Mut ain mä oon lähel
istun tuolin alla kun mami on koneella,tai keittiössä kun mami häärää siellä samoin
kylppärissä tai parvekkeella.Siks kai se mua Vaaviks sanooki,käytös kun vauvalla
mut kokoa kun vanhemmallaki kollilla.Mä taidan laittaa jonku Valpurin ulkoilu
kuvan ettei tottuus unohtuisi:kaveril kans eiks nii.570946.jpg
Mikä tää on mä en enää muista?Mamii!!!!