Mä oon koko päivän yrittäny selittää mami,et sil ois
parempaaki tekemist kun vaa siivota.Mut ei se taas
ottanu ollenkaa onkeensa vaik mä kuin yritin mennä
pesuveteen leikkii.Se vaa komens mut pois sielt.
Sain mä kyl aamul mun herkut,ja pääsin laulaa aamu
laulut partsille.Nyt se silppuu jotain kangast mun
puuhun ettei tuu tikkui mun varpaisii kun kynsityttää.
Kyl mä sit illall näytän mamil ettei oo ollu kollipojal
kiva päivä,vedän semmoset rallit et oksat pois.
Ei mami kyl suutu,se sanoo et pienen pojan pitääki
juosta.Välil se oikee yllyttää mua kiipeilee seinää
ylös se laitto yhtee ovee sellase maton jota pitki
sais kiivetä,mut ei mua oikee innosta.Valpuri kyl
kerto et sillo kun se oli viel nuori nii se kiipes verhoi
pitki ylös ja sit hyppäs alas.Mä en kyl oikee tiiä
pitäiskö munki sit hyppiä,kuuluks kisun hyppiä.